Hoofdpagina

Als u op Google zoekt naar Startende Ondernemer vindt u websites van sociaal secretariaten, ondernemingsloketten, unizo, banken, ...
Deze websites helpen u bij het opstarten van uw onderneming:

Maar u vindt geen websites terug over hoe u uw ICT of informatica moet organiseren.
Alles hangt er dan ook van af wat u als ondernemer gaat doen: horeca, bouw, een winkel, een webshop, ...
Toch zijn er enkele dingen waar elke ondernemer rekening mee moet houden.
Enkele voorbeelden:

Facturen

Als ondernemer zal u facturen uitschrijven.
De tijd van het bedrag op een bierkaartje te schrijven is gelukkig voorbij. U kan gemakkelijk een factuur opmaken in een applicatie zoals Microsoft Office Word, opslaan als een PDF bestand en doorsturen naar de klant.
Maar hoe houdt u de kopie van deze facturen goed bij? Hoe organiseert u deze bestanden? Op de PC? In de cloud?
En hoe bewaart u een overzicht op alle facturen en de status (betaald/verstuurd/...) hiervan?

Uitgaven

Om uw onderneming op te starten doet u verschillende uitgaven: aankoop van machines, goederen, materiaal, een wagen, ...
Hoe organiseert u deze? Hoe zorgt u voor een duidelijk beeld op inkomsten en uitgaven? Hoe weet u hoeveel uitgaven u nog kan doen zonder het budget te overschrijden?

Huisstijl

Als startend ondernemer is het in het begin belangrijk om zichzelf te profileren: een bedrijfsnaam, een logo, adreskaartjes, een website, een e-mailadres, een huisstijl (uniforme offertes, facturen, ...), mailings, ...
U kan er voor kiezen om dit deels zelf te doen, deels uit te besteden of deels voor later houden. Maar zodra u start, is een basiskennis IT vereist om uw bedrijfsstijl aan te houden en er over te waken dat u hierin een uniformiteit en herkenbaarheid uitstraalt.

Personeel

Start u direct met personeel (restaurant, winkel, ...) dan heeft u al snel behoefte aan enkele applicaties die hierbij zullen helpen.
Denk bijvoorbeeld aan het beheer van de planning (wat moet iedere werknemer wanneer doen), verlofaanvragen, e-mailadressen voor de werknemers, ...

En zo zijn er genoeg voorbeelden die ik kan aanhalen waarbij informatica u als starter zal helpen om direct georganiseerd te zijn. Administratieve zaken nemen zo minder tijd in beslag (en kosten dus minder geld) zodat u zich kan focussen op de hoofdtaak.

Dbsa kan hiervoor uw ideale partner zijn:
Overzicht dbsa-analyse

Een voorbeeld ...

Laatst zat ik samen met Steven.
Steven wou een klusjesbedrijf beginnen. Hij is heel handig en in de streek ook al gekend door mond-op-mond reclame.
De dbsa-analyse die ik maakte voor Steven bevatte volgende onderdelen: De eerste 3 onderdelen van de analyse heeft Steven uitgevoerd in samenwerking met dbsa.
Het 4e onderdeel (ontwikkeling website) hebben we doorgestuurd naar 4 bedrijven voor een prijsofferte.

Indien u als startende ondernemer ook wel vragen heeft bij het georganiseerd krijgen van uw ICT, laat ons dan zeker eens afspreken voor een kennismakingsgesprek!
Bel even naar mij, Tim Derdelinckx, op 0476 911 592 of stuur een bericht via e-mail op tim@dbsa.be

Tot binnenkort!

Contact opnemen met dbsa  contact opnemen

Tim Derdelinckx
dbsa Facebook pagina dbsa Linkedin pagina Pagina afdrukken
E-mail: info@dbsa.be
Tel: 0476 911 592
Adres: Massestraat 30 - 1741 Wambeek (map)
dbsa gcv • BTW (BE) 0628.547.726 RPR Brussel • IBAN BE84 9731 3216 5059 • BIC ARSPBE22